chigii

Alla inlägg under oktober 2014

Av Shizuka - 31 oktober 2014 23:06

Jag läser fortfarande Ookami Shoujo to kuro ouji! Kan inte sluta läsa för nu börjar äntligen Kyouya bli lite gulligare och snällare. :3 

Men jag har hävt på tsukkomis nu och jag dör. Alla lämnar så roliga kommentarer xD som den här:

   IGGY!! XD

 



 

Av Shizuka - 31 oktober 2014 19:52

Kollade på det nya avsnittet av Ookami Shoujo To Kuro Ouji och Kyouya var ganska gullig i slutet så jag tänkte ''Jag borde börja läsa mangan''. 

Mangan är ju bra för man vill veta vad som händer men det är så jobbigt för Kyoura kan vara en riktig skit och sen så säger han nåt jätte gulligt så man dör och sen är han en skit igen. 

Jag vet inte om jag hatar han eller inte.. xD 

 



Av Shizuka - 30 oktober 2014 20:57

Sitter i mitt rum en torsdagskväll och kollar på digimon. Min childhood <3 Har alltid varit mer av en Digimon människa än Pokémon. (jag gillar Pokémon men digimon är bättre enlikt mig xD)

Av Shizuka - 26 oktober 2014 19:41

Är det nån mer än jag som älskar Reika? *-* Alla Reika's cosplays är så awesome!! <3 <3 Hon är så sajdghflvfkgn!! <3 Här kommer en liten Reika spam med bilder från hennes facebook! ~ xD 

 


Av Shizuka - 19 oktober 2014 09:48

Förra året så hände det nånting ''hemskt'' (lol nej). Jag blev besatt av YAOI!! xD

I december förra året så började jag shippa Yukiteru och Akise från Mirai Nikki, så jag började läsa fanfictions om dom och kolla på bilder med dom etc. 

Sen i år så hittade jag Sekaiichi Hatsukoi. Och jag började så klart fangirla över hur gulliga dom var och alla yaoi scener! <3 Och lite senare så fick jag reda på att skaparen av Sekaiichi Hatsukoi hade gjort en till serie som heter Junjou Romantica. Och nån månad senare så blev jag besatt av Hetalia. xD Då började jag shippa Spanien X Romano, Frankrike x England och den här sommarn så började jag shippa Sverige och Finland. :3 Brukar ofta spendera tid med att läsa doujinshi om mina favorit par i serier. 

Mina favorit yaoi par från lite random serier: Izumi x Ryouma, England x Frankrike, Levi x Eren, Takano x Ritsu, Rei x Nagisa, Makoto x Haru, Marco x Jean och nu orkar jag inte skriva nåt mer för jag shippar så många. xD

Nagisa x Rei




(bilder från google)

Anime · YAOI
Av Shizuka - 18 oktober 2014 14:31

Jag har jätte ont i halsen, hostar typ hela tiden och kan typ inte andas med näsan.. >w< Hatar att vara förkyld. 
Men igår så åkte jag in till stan och köpte FullMetal Alchemist och Death Note 3 på dvd! :D Jag tänker beställa 2 manga böcker av ''Say 'I love you' '' från cdon till veckan också! ^w^ 

Jag tänker lägga ut en bild på allting sen för att visa allt jag köpt den här månaden sen. :3 Typ som en ''Anime Pickups'' grej eller nåt.. :3 Jag kommer nog kolla på Haikyuu!! resten av dan.. c:

Av Shizuka - 16 oktober 2014 17:10

Hotarubi no mori e, är en film som handlar om relationen mellan Gin och Hotaru. Så allt började med att när Hotaru var liten (kommer inte ihåg hur gammal hon var LOL) så hade hon gått vilse när hon var i skogen och så träffar hon Gin. Gin är ''nånting'' som inte får röras av en människa för då försvinner han. Orkar typ inte förklara varför för man får reda på allt när man kollar. Hotaru träffar bara Gin på somrarna eftersom hon är hos sin morbror då. Men Hotaru åker till dit varje sommar för att vara med Gin, så man får se hur Hotaru ser ut efter varje år och Gin är ju inte riktigt människa så han åldras långsammare så han är typ samma ålder hela tiden. Den här filmen handlar alltså om Hotaru och Gins relation, och guuud vad jag grät när jag kollade ;u; S-So Beautiful ~ Jag rekommenderar att ni borde kolla på den. Ni kommer inte ångra det. :)


(bilder från google)

Av Shizuka - 9 oktober 2014 19:39

Hade tråkigt så jag letade efter nån anime på några random sidor och då hittade jag en serie som heter Ookami Shoujo to kuro ouji. Det finns bara en episod en så länge. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om serien än förutom att det är typ som en blandning av Kaichou wa maid-sama och Ao haru ride och att killen är snygg men ganska läskig...  o3o lol

 

Presentation


Hej det är jag som är Shizuka! (Simone) På den här bloggen kommer jag skriva mycket om Manga, Anime osv. Bloggar också på PrettySmiile.blogg.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Simone


Ovido - Quiz & Flashcards